27 maj 2010

Overnighter

LYX ?


Flyfiction-andreas trynar gott i morgonens tidiga stund.

Jag och Flyfiction har länge snackat om att göra en tur och stanna över på en ö för att testa nattfisket och kunna vara ute i tid när solen e på väg upp. Nu var tiden inne.
Vi tog flyfiction båten ut vid 19-snåret till några holmar och började fiska av lite platser innan vi anlände till destinationen. Larsson drog lite näbbisar och jag hade en på en stund men den lossnade, skönt att slippa kroka loss kräken :)
När vi kommit fram och fiskat oss en stund in på natten så hade det väl gått sådär för mig.. larsson hade tagit en öring och lita näbbisar och någon torsk har jag för mig också. Själv så såg jag ett riktigt fint vak strax efter 12 men lyckades kasta fluga..och övre spötopp efter den fisken så det sket sig kan man säga. Men det var en del tunga vak och aktivitet men tror det blåste för mycket för att uppskatta detta nattfiske fullt ut.
Morgonen började med att jag frös så in i hel.... så det vara bara att hoppa in i vadarna och skutta runt en stund så man fick upp värmen,,larsson låg obekymrat och sov i sin något tjockare sovsäck.
Fisket började iaf bättre än vad kvällen avslutade med, lyckades landa 2 st ganska omgående som var inne på morgonrundan. Kl var då ca halv 5 till 5. Det var ändå ganska dött sen så vi tog båten och sökte fisken på lite uddar och skär längre ut där vattnet hade lite mer tempo. Detta visade sig vara bättre och vi fick ett hyffsat fiske fram till ca 8. Sen var det strålande sol och helt vindstilla så vi drog hem, man var ju gött trött samt att en arbetsdag väntade framför en..var sådär kul.
Men vi kan summera dagen med 4 öringar var och lite bifångst i form av näbbgädda och torsk.


Morgonfisk på ca 49 cm


Larsson med en ganska vanlig fisk för dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar