1 maj 2010

Sista kastet vinner

ja då var det lördag och man var helt slutkörd efter ett arbetspass på valborg med 500 hormonstinna 18 åringar. Men man kom levande därifrån och kunde se fram emot en lördagkväll vid kusten :)

Var på Björkö och skulle möta upp andreas för lite fiske. Det blåste en del men mojnade av altmer ju längre kvällen gick.
Det var trögt fiske och hade första hugget först 2,5 timmar efter startklockan.. men det var behövligt. Ett drag i min oranga mask och det är ju nackdelen med för lång stjärt. Strax efter mitt hugg så tog andreas en, och som vanligt i klassen 25-30 cm.

Vi körde på en och andreas försökte starta en eld... han borde gått scouterna eller tagit med sig bensin ;)
När vi skulle avsluta för kvällen så var jag bara tvungen att lägga ett sista kast till och drog hem ganska fort. hade nu bytt till en mörkare dräparmask igen efter "succen" i torsdags. Jajjemen, äntligen. Verkar som jag fick upp Andreas fisk också, hehe. Om inte så var den i samma form iaf. tänkte att A skulle fota mig också med en fisk för en gångs skull men då jag skulle kroka loss den så fick den andra planer så den fick hoppa över foto sessionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar