5 april 2012

Det rullar på...

och denna gång så vaknade jag otroligt nog innan klockan rang, hur man nu gör det när den står på 04:45.
Det kändes som det var lite kyligare denna morgon och bilens tempmätare stod på -2 grader, prognosen sa 5 m/s från sydväst och det stämde nog på riktningen men det måste blåst mer än dessa 5m/s som jag uppfattade det iaf. Det började bra även denna dag med en fisk ganska omgående, strax efter 06, och den togs på relativt grunt vatten. Den sprattlade en del i ytan och jag tog den ganska snabbt då jag trodde det var en liten fisk, men snart fick den fäste och det blev betydligt tyngre och det var inte längre snack om att bara hala in den. Var väl ingen jättedramatisk fight men en fisk på ca 50cm och det kändes som en lovande morgon.

Vandrade sedan vidare och fiskade någon timma eller två utan att se eller känna någonting. Detta med att inte ha kontakt med fisken påverkar ju kroppens förmåga att förtränga kylans eftersmak och jag kände att tiden som jag var i vattnet blev alt mindre och mindre mellan kaffedrickandet.
Jag beslutade att söka lä och fiska mer i bekvämlighetens tecken. Detta visade sig vara ett bra val då jag lyckades kroka ytterligare en havsöring, dock en mindre fisk, men var skönt att känna hugget igen. Något mer blev det inte denna dag och jag rundade av fisket vid 10 snåret.







Glad Påsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar