3 augusti 2010

Nästan debut på gädda

För att få lite omväxling så hyrde vi en båt i Delsjön och jag band ihop några gäddflugor. Det kunde ju vara dags för att spräcka nollan på gäddflugeriet.
Det tog inte så långt tid förrän det högg på min vita marabou, fast det var bara abborre som var och nafsade i röva.
Vi rodde på genom stora delsjön och satte kurs på lilla delsjön. Joel lyckades få upp en liten borre på vägen också. Väl inne i lilla delsjön så betade vi av vass efter vass.. tillslut så kastade joel någon meter in i ett vassbälte och då flög det på en direkt, tyvärr så släppte den :), jag la flugan precis bredvid och smack.. där sitter den..nä,, där lossnade den.. som vanligt när jag fiskar.. la ut ett kast igen och tog hem lite lina,, jag ser då den grön vita buken,,,jag suger till och där är den igen. två ,tre knyck men så lossnar den igen...scheise.. Man får ju krupp.. men det var roligt fiske då man ser flugan och när gäddan tar den. Detta var ingen monster gädda , skulle gissa på kanske 1-2 kg.


Efter detta så tröttnade den och vi får byta plats. Joel drar på något riktigt stort och säger sig ha årets fisk :)

Det var väl inte det bästa sättet att jaga stor gädda så som vi fiskade idag men har ingen koll på dessa sjöar med grund etc, men det funkar som ett alternativ soliga dag om man bara vill slöfiska. tyvärr är de nog ganska utfiskade men har hört att det skall gå ganska grov borre i lilla delsjön, även om det lös med sin frånvaro idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar