31 augusti 2010

Bättre tider närmar sig...

Efter arbete och ett bodypump pass så begav jag mig till torslanda för en stunds kvällsfiske. Jag hade varit på H20 (fiskebutiken) dagen innan och kalasat en ny rulle. (ovan) Och när man har nya grejjor så blir man ju fiskesugen så det var bara att bege sig.
Efter en sallad i bilen och en rulltömning samt påspolning , så var jag redo att fiska. Klockan var väl ca halv halv sju ungefär. Tyvärr så var platsen som jag paxxat in i skallen innan upptagen och jag fick hitta en ny. Detta var inte bra för jag fick inget här...Men jag flyttade mig närmare killen och det visade sig att han var färdigfiskad nu efter en 47:a och några tappade fiskar. Ok, det var ju lovande. Vadade ut på en liten udde och la några kast och efter en stund så satt faktiskt kvällens första fisk. En öring på ca 25 cm. krokade av den och gav mig på´t igen. Smack, såja. :) så gött, men tyvärr var även detta en liten fisk skapad i samma form som den första.
Fortsatte runt viken och ut på en annan udde, drog på rakt ut i den västliga vinden och efter några kast hade jag hugg, tyvärr tappade jag denna men så lätt ger man ju sig inte och efter ett tiotal kast så satt den. Denna var lite större men tyvärr inte mer än kanske 30 cm.
Alla fiskarna tog mellan 19 till 20. Sen hade ju killen innan mig fått ett par innan också så det verkar som det kommer igång ganska tidigt på eftermiddagarna. Testade även lite på exakt samma ställe som den här mannen hade tagit sina fiskar och nu bytte jag till en lite mörkare dog nobbler och får ytterliggare en öring på ca 20-25.
Flugorna som var givande idag var som vanligt rostbrun shrimpfish men även en grön cdc fick göra debut.
Kvällen fick sluta med 4 mindre öringar och jakten efter 2kg silver får fortsätta..


lillen på väg tebagers

2 kommentarer:

  1. ser ut som överön? :)

    aleksi/fishing.blogg.se

    SvaraRadera
  2. hehe,, , Detta är torslanda.
    Lilleby/sillvik

    /pg

    SvaraRadera