4 juli 2012

Skön sommarkväll

Vi hissade flaggan i topp på snipan som min kusin och hennes sambo har införskaffat sig och drog ut på makrill jakt. Jag hade haft en riktigt go dag med min dotter, bad och lek med massa gött att äta hela dagen så det passade riktigt bra med en fiske tur som dessert denna sommarkväll.  Dock så är inte alla lika entusiastiska som jag när det gäller hav och fiske men hon gjorde ett tappert försök.
 
Vi landade iaf 8 makrillar och lika många tappade. Blev även några kast efter öring på vägen hem men där kammade vi noll. 
När jag satt på balkongen med den frost kalla ölen och satte tänderna en nystekt makrill så kände jag hur härlig den svenska sommaren kan vara, jag känner att dessa känslor behövs nu när sommarvädret inte riktigt är som det skall vara enligt min mening. Får hoppas att det håller i sig några dagar åtminstone...
 Tack Annika & Olle för en go tur på sjön.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar