16 juli 2012

Förberedelser

Min nya lina kom på posten och det var ett knippe bly må jag säga. Har köpt en klump på 700 grains från Scientific Anglers och vid testfisket så sjunk den som en sten, härligt att få bottennapp när man fiskar på 20 m med fluga :)
Det gick väl att kasta något sånär men jag känner ju att mitt spö är på bristningsgränsen, det får det vara värt i jakten på trofé fiskar.
Jag hoppas att kunna testa detta i Norge och vi får se vad som hugger, men hoppas väl att man kanske kan få en hyfsad sej, torsk eller en mindre hälleflundra. Jag skriver mindre för jag tror inte jag kommer få upp den om den är för stor :)
Det ligger iaf 300m lina på rullen så man har ju chansen att trötta ut den när den sticker.
Testfisket vart inte en bomtur utan jag fick drilla ett par makrillar på 100 g st och fram mot kvällen bytte jag till mitt "lätta" spö på klass 7 och jagade lite öring. Det blev 2 st och ganska många hugg utöver dessa. 
Alla fiskar var tagna på flugan i förra inlägget, men tyvärr höll ingen av dem måttet. 
Det kändes som det skulle bli en riktigt het sommarnatt med fiske som hörtill men efter 24 så mulnade det på och det föll lite regn. Känns inte som en skräll denna sommar.
Nu blir det några veckors tystnad här och jag får återkomma en bit in i aug. Trevlig sommar
//Granstav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar