19 juni 2012

Oddsen var emot mig

men trots detta kunde jag inte hålla emot fiskesuget. Jag gav mig ut i nordanvind och regn och det tog emot lite måste jag säga, men vad gör man inte när suget är så stort så det övertar förståndet..
Jag gav mig ut vid halv åtta ungefär det verkade inte som vinden hade någon tanke på att avta.
Fiskade runt på ca 5 platser som jag roterade på, ville inte springa runt för mycket då det är lurigt att gå på blöta stenar när man är själv.
Jag kunde se lite fisk som var uppe och jagade trots vågorna och kl 22 prick så kände något försiktigt dra i linan. Jag förde spöt åt sidan och då kände jag tyngden. Spöt lyfte på hatten och böjde sig i en fin båge och jag såg hur det blev en härlig bubbelpool en bit ut precis efter en ganska markant djupkant och precis när leendet har nått öronspetsarna och jag skall börja ta kommando så händer det, allting blir löst och fisken har klivit av.
Efter detta händer inte så mycket spännande, det verkar som vinden skall lägga sig lite mer vid 23 men ganska snart så ökar den igen och jag slutar fisket strax efter 01.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar