7 april 2013

3X3

Det tog mig in på 3:e passet innan jag lyckades fånga silvret. Och det blev 3 st idag.
Jag var ute vid 11 ungefär och sökte lite nya platser som jag tittat in på eniro, eller rättare sagt, nya platser för mig.
Det var runt kl 13 som jag lyckades lura första och den största öringen för dagen. Vadade över en vik som låg i sydläge, den låg i lä också så helt ärligt trodde jag inte så mycket på den just idag. Men det är ganska bekvämt ibland med vinden i ryggen och solen i ansiktet :)
Iaf, snackar i telefon när jag ser en fisk uppe i ytan och slänger på luren något ohyfsat för en "icke fiskare" och rullar ut flugan i området där vaket var, lyckas få ett hugg men det var inte mer än så. Fiskar vidare i viken för att sedan gå upp på land för att ge mig på den från en annan vinkel. Detta fungerar och årets första öring är bärgad på ca 48 cm..
En segerkaffe på det.
Under kaffepausen så visar sig yttterliggare en fisk på detta ställe och den kliver på ganska omgående, dock så kliver den av igen och jag får nöja mig med att se dess silvriga sida och lite brus i vattnet.

Nästa ställe är mer ansatt av vinden och går längs en vik och fiskar av kanten när jag hör hur måsarna skriker och spanar på något, kan det vara så att de fått syn på något, betesfisk ? sandmask? Om det var så eller inte får jag aldrig reda på men de triggade mitt jaktsinne och jag kliver ut i viken som ligger i anslutning till måsarna och fiskar mig  tvärsöver. Ungefär i mitten så har jag hugg, nytt kast, fast fisk. En mindre öring krokas loss och ut med flugan igen, missar ytterligare ett hugg. Drar på ett lite längre kast och lyckas med att lura med en fisk in, ser hur den följer min fluga,,,jag hör hjärtat,,,stannar en sek för att sedan sätta fart på flugan igen, Såja, Nr 3 är fast. Denna var lite större och  en snabbare mätning visade ganska exakt 45cm, men släpper även denna till sina bröder. Efter detta så stannar det upp och jag känner mig ganska nöjd för dagen. Fortsatte till svärmor för ugnsbakad falukorv.





3 kommentarer: