2 april 2010

Premiärturen

Dagen var kommen.. 05:00 kom Pontus och hämtade mig för att vi sedan skulle bege oss norröver. Detta visade sig kanske vara lite fel, eller inte fel men mindre bra :)
Första stoppet viken som vi stanande i visade sig vara väldigt isfylld fortfarande.. Det verkar skilja lite i temperatur från göteborg där det mesta av isen var borta. Vi körde en stund här men det gav inget så vi drog vidare mot brofästet stenungsund.


På bad platsen var det en del folk redan, men det fanns gott om utrymme så smög ut längs kanten och hade väl kastat ca 20-30 min innan jag kände suget.....lika härligt varje gång... Inget monster men en ca 43 cm lång öring gillade tydligen min fluga.

Efter detta var det trögt och vi beslöt oss för att dra ner mot GBG. Vi gjorde 2 stopp till på vägen och jag hade några hugg på första stället, tyvärr fastna den inte och jag gick upp för att värma mig en stund. Då ser jag en annan fiskare kliva ner där jag stod,,ca 10 min senare har han fisk på krocken. Stöld tänkte jag... :) Det var en liten rackare så det kändes bättre igen.

Sista stället vi betade av var en ren chansning..men det gav utdelning. Vi vadade som f*n och kom till en liten ö som var väldigt befriade från alltförmånga premiärsugna fiskare. Vi såg 2 andra fiskare som hade hittat hit och den ena bar på en påse med 1-2 fiskar i. Det kändes ju lovande. Redan vid vadningen så såg Pontus fisk och inte länge eftar att vi satt igång och kastat hade Pontus första fisken. Denna var väl i samma form som min, ca 42-43 cm och fick gå tillbaka. Pontus lyckades kroka en liten till innan hungern var för stor och vi var tvungna att gå tillbaka till bilen där vi hade maten. Så 3 fiskar och lite hugg var det vi fick på denna premiär 2010.


Om ni undrar varför jag sa att vi gick fel var att vi fick rapporter med riktigt bra fiske söderöver. Dessa hade frossat ordentligt i sandmask visade det sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar