8 mars 2012

Pro Fly och Rise

En lång lördag blev det men mycket trevlig och en lite annorlunda avslutning.

Började med att hämta upp Flyfiction Andreas och Lucas sen vidare till Profly´s premiär i Kungsbacka.
Det var många duktiga flugbindare som satt och visade vart skåpet skulle stå...man inser att det finns mycket kvar att lära inom denna gren :)
Det bjöds på kaffe & kaka och ville man testa spön så var det bara att knalla utanför till kastbanan...jag fastnade vid kakan.
Tevlig butik med trevlig personal, jag önskar dem lycka till.

Nästa evenemang var ju RISE film festival på bio ROY i gbg. Denna gång var det glesare med folk och tyckte nog att det inte var riktigt lika lyckat som tidigare. Två filmer som de visade trailers från och som man eventuellt måste införskaffa var "Backyard in Nowhere" och "GEOFISH" 2 olika äventyr men båda verkar ha varit med livet som insats :)
Slutligen så avlsutades kvällen på Bishop´s Arms med en burgare och några kalla bira. Mycket gott.

Måste även berätta vad som hände på vägen hem då jag svängde förbi en krog för att hälsa på en polare i baren. När jag står där och snackar lite skit så sitter en något överförfriskad grabb och försöker få kontakt..ok, jag tänker att jag inte vill vara oartig och kan väl höra vad som är så viktigt att det måste ut till en främling som mig.
Det tar väl ca 3 minuter innan han har kommit in på vilket jobbigt liv har haft och vilka bekymmer med kompisar som blivit skjutna osv och snart efter detta så har han dragit upp tröjan och visar ärr på armarna som han fått från knivslagsmål. Jag tänkte att det var dags att stänga psykologtimman för denna gången och önskade honom lycka till!!
Efter detta kände jag att det var dags att dra sig hemmåt.

Ovan nämda filmer


"Geofish: A Mayan Prophecy" trailer - by MOTIV Fishing Fly Fishing Movie from The Fly Fishing Film Tour on Vimeo.

1 kommentar:

  1. Fan Staven, du har kommit igång med bloggandet ordentligt nu! Snart har du toppat 2011 med antal inlägg och vi har bara kommit in i mitten av Mars......Var skall detta sluta :-)

    //Andreas

    SvaraRadera