18 oktober 2009

Avslutning havsöring och start gäddfiske.



PIKE flyfishing -
flyfiction andreas och jag har pratat lite om flugfiske efter gädda och var sugna på attt testa. Jag vill ju inte påstå att jag har full koll på detta men tycker att vi skötte oss bra trots ett noll resultat. Vi fick iaf testat flugorna och träna på kastteknik med dessa "något" större flugorna :)
Vi var ju även i en ny sjö som troligen var utfiskad ;) samt väldigt tunga vindar som kom och gick från norr, kanske inte det bästa för fisket samt att det ställde till det lite för själva fiskandet.
Tack mattias för kaffet som leverades i helt rätt tid. Grymt.

Larsson jagar krokodilerna

Kolla även in flyfictions hemsida för lite mer från denna tur.. (via länkar)



Rapport från 30 sep...

Havsöringfisket sista dag var framme och man var lite sorgsen. Tigern och jag hade iaf bestämt oss att gå ut även fast det blåste småspik. Det var en rejäl test för tålamod och humör men skam den som ger sig. Jag lyckades iaf landa en godkänd. Det var ju det man hoppats på när det var avslutning för säsongen :)


2 kommentarer:

  1. Sådär jaaaaa, då har Flyfiction hittat till Granstav flyfishing också!!!! Lägg ut länken till din fotosida också.....

    Flyfiction Andreas

    SvaraRadera
  2. Jo, jobbar på det..

    SvaraRadera